6-ugers forløb for selvstændige og marketingansvarlige:
Sådan opbygger - og vækster - du en profitabel følgerskare på de Sociale Medier
Alt-i-én-pakken til dig, der vil have din målgruppes opmærksomhed, så du kan sælge (endnu) flere timer, forløb eller fysiske produkter
Selv den bedste sælger i verden kan ikke tjene en flad femmer, hvis der ikke er nogen at sælge til.
Langt de fleste af de selvstændige der ikke når deres omsætningsmål, knokler på at forbedre deres salg.
På at blive skarpere på deres målgruppe. Deres pitch. Deres pris.
Og får undervejs lyst til at kyle computeren ud af vinduet i ren frustration over, ikke at vide hvad der er skyld i det manglende salg.
Faktum er, at der som regel intet er i vejen med salgs-evnerne.
De har derimod et synligheds-problem.
Sagt med andre ord: Der er simpelthen ikke nok (relevante) mennesker der aner, at de har noget til salg.
At arbejde strategisk med sociale medier er hverken spild af tid, et selfie-helvede eller omstændigt.
Det er kunder i forretningen.
I dag. I morgen. Om et år.
Jagt ikke likes. Tiltræk kunder.
Lad os tage et sjovt regnestykke:
Du har skabt et forrygende 4-ugers gruppeforløb for din målgruppe, som du ved kan skabe lige præcis de resultater de drømmer om.
Det koster 5.000 kr
Du vil virkelig gerne sælge det her forløb.
For at afholde forløbet skal du selvfølgelig sætte tid af din kalender både før, under og efter. Du regner dig frem til, at forløbet kommer til at fylde 8 uger i din kalender.
Det betyder, at du gerne vil sælge 25 pladser.
Eftersom de fleste selvstændige sælger til et sted mellem 1-2% af deres samlede publikum, skal du altså have mellem 1200-2500 følgere for at nå dit mål.
Og endnu vigtigere:
Har du 1000 nye, når du sætter det til salg igen om to måneder?
Med det her regnestykke har vi to pointer:
Hvis du ikke arbejder strategisk med at tiltrække nye mennesker, så løber du hurtigt tør for kunder
Og
Hvis du konstant nedprioriterer dine egne sociale medier for at gøre plads til drift, opgaver og scrolling, så løber du hurtigt tør for … ja, kunder.
Værsgo’: opskriften på SoMe-synlighed der skaber salg
Et 6-ugers forløb der sikrer dig Social Media-kanaler du er stolt af, en (markant!) større rækkevidde, flere kunder i din forretning - og en strategi for, hvordan du fortsætter væksten, måned efter måned
- Synes det går (alt) for langsomt med tilgangen af nye følgere
- Vil have bedre resultater af de følgere og fans du allerede har
- Kæmper med at finde på indholds-ideer eller synes det hele “lyder forkert” når du får det lavet
- Oplever at dine kunder går til dine konkurrenter i stedet for dig, eller måske endda slet ikke aner hvad du har til salg
- Har svært ved at forklare præcis hvad du sælger, og hvorfor det er vigtigt at købe
- Kæmper med at “bryde igennem lydmuren” på de sociale medier, og føler der en en kode du ikke har knækket endnu
- Synes det er svært at differentiere dig fra dine konkurrenter
- Er træt af, at det ser helt vildt nemt ud for alle andre, men føler som at skrige ind i en pude for dig
Lær præcis hvordan du opbygger et købeklart publikum på
Instagram * Facebook * LinkedIn * TikTok * Podcast-scenen
Forløbet består af fire hårdtslående komponenter:
#1
Din skræddersyede Social Media lynstrategi med Trine eller Carina
Hvad ville du spørge om, hvis du havde en Social Media strateg i røret i 15 minutter? Altså, sådan en der rådgiver nogle af landets største firmaer og influenter? Lav en laaaang liste, og tag den med til din skræddersyede Social Media lynstrategi med en af os.
Efter opkaldet ved du præcis hvor du skal fokusere din energi, hvad skal du prioritere, hvor dine blinde vinkler er, og hvor dit største potentiale ligger.
#2
Et undervisningsbibliotek, der ville gøre selv Netflix grønne af misundelse (hvis de altså også elskede lavpraktiske, tryktestede social media strategier)
189 lektioner !!!
Med adgang til alle kurserne i 2 år
Er du i tvivl om hvilken knap du skal trykke på, for at få musik på dine stories? Vi har en video der viser dig hvordan. I tvivl om hvad du skal kalde din Facebookgruppe for ikke at skræmme nye kunder væk? Vi har en video der lærer dig hvad den skal hedde. Nervøs for at skrive det forkerte i din LinkedIn-profil? Du har gættet det – video!
Undervisningsbiblioteket inderholder kurser der trin-for-trin guider dig igennem opsætning, brug og vækst af den platform du vælger: TikTok, Instagram, LinkedIn eller Facebook.
#3
Et brag af en kick-off dag - LIVE i København, sammen med os og dine nye yndlingskollegaer
Sæt et stort kryds i kalenderen d. 6. Maj fra 9-12. Der skal vi nemlig mødes – sådan ægte – ude i virkeligheden. Vi starter forløbet med et brag af en velkomst-fest i København. Du vil møde dine nye medkursister (og selvfølgelig os to undervisere), og træde ind i forløbet med høj energi!
Adressen får du senere, men regn med at det bliver et insta-venligt sted i centrum af København.
#4
6 ugers spørgetimer og social media feedback
Fra den 9. Maj og 6 uger frem, er du inviteret med i en lukket Facebookgruppe kun for Jer der er tilmeldt forløbet. Her vil du hver eneste uge have rig mulighed for at få svar på alle dine spørgsmål, gennem 6 LIVE spørgetimer i gruppen.
Hos Trine kan du få svar på alt omkring budskab, målgruppe, indhold, produktudvikling, salg og konvertering.
Hos Carina kan du få direkte feedback og sparring på dine profiler, dine opslag, dine kanaler og dit design.
Med andre ord: Du kommer ikke til at mangle hands-on sparring i forløbet.
Disse 2 damer står bag Club Social
Trine Ravnkilde er onlinekursus-skaber, podcaster og digital iværksætter. Hun har hjulpet mere end 5.000 virksomheder med at pakke deres faglighed ind, så den bliver salgbar – og solgt. Hendes speciale er at spotte de potentielle storsælgende produkter du går og gemmer på, og pakke den ind som din målgruppe har brug for, for at forstå hvad du kan (og have lyst til at købe dine produkter!)
Trine er vært på to af landets mest populære iværksætter-podcasts, bange for fugle-edderkopper i bananklaser og ivrig (!!!) fodboldfan.
Og så synes de begge to, at det er ren lidelse at skulle skrive flatterende om sig selv på nettet
Når du om lidt logger ind på dit spritnye undervisningsbibliotek, ligger de her kurser og venter på dig:
Instagram: Sådan skaber du en scrollstoppende Instagram-profil
I dette kursus lærer du hvordan du uden at have været på platformen i 10 år, sagtens kan få (stor) succes.
Du lærer:
- Hvordan du helt konkret sætter opslag, stories og reels op som konverterer
- At Algoritmen er din ven, så længe du ved hvordan du skal takle den
- Hvordan du på en nem måde kan skabe bedre billeder og video til dine opslag
Brandopbygning: Lær hvordan du opbygger et stærkt brand, med magnetisk tiltrækningskraft
I dette kursus lærer du hvordan du bliver dine kunders foretrukne valg
Du lærer:
- Hvordan du bliver husket - top of mind, når din målgruppe er klar til køb.
- Hvordan du laver en konkurrentanalyse
- Værktøjerne du har brug for til at arbejde med din egen branding
Facebook:Sådan skaber du en Facebookside der tiltrækker nye kunder
I dette kursus lærer du hvordan du skaber en Facebook-side folk rent faktisk har lyst til at følge.
Du lærer:
- Hvad din side skal hedde (nej! Ikke dit firmanavn)
- Hvilke 3 steder på din side der afgører om dine kunder følger dig eller ej
- Hvordan du skaber engagerende indhold til din side
Annoncering for nybegyndere: lær at annoncere på Facebook og Instagram
Annoncering for nybegyndere er for dig, der ikke har lavet din første annoncer endnu, men drømmer om at komme i gang.
Du lærer:
- Hvordan du opsætter dit din business manager (så du kan få lov til at annoncere)
- Hvad et “audience” er, og hvordan du laver et fra scratch
- Hvordan du succesfuldt opsætter din første annonce
Personlig branding: Sådan skiller du dig ud fra dine konkurrenter
I dette kursus lærer du hvordan du skaber en tiltrækningskraft, uden at føle du skal sælge ud og give for meget af dig selv.
Du lærer:
- Hvordan du fremstår professionel og autentisk
- Hvordan du finder frem til dit WHY, WHAT og HOW
- Hvordan du tiltrækker drømmekunden
LinkedIn: Sådan skaber du en LinkedIn-profil der får din faglighed til at stråle
I dette kursus lærer du hvordan du kan opbygge et stærkt professionelt netværk, som løbende kan skaffe dig nye kunder.
Du lærer:
- Hvordan du opbygger en stærk personprofil
- Hvordan du laver indlæg, der skaber værdi
- Hvordan du skal tænke rent strategisk, når du markedsfører dig selv på platformen
TikTok: Forstå platformen og øg din rækkevidde markant
I dette kursus lærer du hvordan du kan gå viralt på TikTok og fange den (især) yngre målgruppe.
Du lærer:
- Hvordan du kan lave dine egne videoer, der fanger din målgruppes opmærksomhed
- A-Z gennemgang af de forskellige funktioner
- At spotte trends, så du selv kan hoppe med på bølgen og få en bid af kagen
Podcasting: Sådan skaber du en podcast der giver kunder i butikken
Har du en podcaster i maven? Men i tvivl om hvordan du kommer fra start? Snup Trines trin-for-trin-guide for nybegyndere i kurset her.
Du lærer:
- Hvordan du skaber et kundelokkende podcastkoncept
- Hvordan du markedsfører din podcast i hverdagen
- Hvilket udstyr og software du skal investere i
Facebook grupper: Sådan skaber du en facebookgruppe med jublende fans
I dette kursus lærer du hvordan du skaber en Facebook-gruppe fyldt med jublende fans. Det er (måske) landets mest populære community-building kursus, og viser dig trin-for-trin hvordan du skaber et community omkring din forretning.
Du lærer:
- Hvordan du skal opsætte, navngive og beskrive din gruppe
- Hvilke indholdsstrategi der gør dine følgere til fans
- Hvordan du sælger i en gruppe uden at ødelægge fællesskabsfølelsen
Og du finder også:
Indholdsideer nok til et helt år, klar til at kopiere og indsætte på din favorit-kanal
Lyn-optræning i gratis-programmet Canva, så du kan lave flotte designs på få minutter
Skabeloner til alle de profil-opgraderinger du har brug for: Coverbilleder, profilbilleder, highlights og toooonsvis af opslag.
Med andre ord:
En musthave skattekiste for selvstændige, der gerne vil have deres kunders opmærksomhed
Forløbet foregår sådan her:
#1: Du får nøglen til undervisnings-skattekisten så snart du melder dig til
Sekundet du melder til dig, får du adgang til hele undervisningsbiblioteket. Lav en god kop kaffe, tryk ‘play’ på en video, og glæd dig til end-e-lig at få knækket den nød du har gået og irriteret dig over i uger (eller år!)
#2: Book din skræddersyede SoMe-strategi hos Trine eller Carina
Når du tilmelder dig forløbet lander der et direkte link til Carina og Trines kalender. Der bestiller du tid til din skræddersyede SoMe-strategi, så du ikke længere er i tvivl om “hvor du bør være aktiv”, “hvilke platforme du skal vælge” eller andre frustrerende spørgsmål der kan tage tiiiiiimer selv at finde ud af.
Efter samtalen har du en køreklar playliste over hvilke kurser du skal bruge tid på (og hvilke du kan hoppe helt over for nu).
#3: Pak din bedste selfiestang og kom med til et brag af en kick-off dag i København d. 6/5 fra 9-12.
Vi starter forløbet med real-life krammere, high-fives, undervisning og netværk. Selvom du får direkte adgang til al undervisningen i sekundet du melder dig til, starter de 6-ugers spørgetimer først d. 9/5, så du har plads til dem i kalenderen.
På kick-off dagen møder du dine medkursister, dine to undervisere (ja, altså – os) og selvfølgelig er der overraskelser og goodiebags
#4: Få støtte og feedback mens du implementerer - de 6 ugers spørgetimer og feedback starter d. 9. Maj.
I en lukket gruppe kun for kursister vil du hver uge få adgang til en spørgetime eller en feedback-time, med en af os. I spørgetimerne kan du spørge Trine om alt mellem himmel og jord (men helst om forretning, salg eller sociale medier) og i feedback-timerne kan du få Carinas skarpe feedback på din profil, et særligt drilsk opslag der ikke virkede som hensigten, dit feed, dit design eller alt derimellem.
Når du tilmelder dig kurset får du selvfølgelig både 2-års fuld adgang til al undervisningen, en billet til vores live kick-off dag, og 6 ugers spørgetimer.
Din investering i end-e-lig (!!) at knække koden til stabil vækst på de sociale medier?
INTRODUKTIONS-PRIS:
5.000 kr. + moms
Du kan selvfølgelig splitte din betaling op i 2 lige store bidder af 2.500 kr. + moms, med 30 dage mellem hver.
Har du spørgsmål? Vi har svar!
Det helt ærlige svar er: Måske. Hvis du arbejder indgående med sociale medier, så er der visse dele af dette kursus, som du ikke har brug for. Men vi kan bedst give dig et præcist svar hvis vi lige får lov til at høre lidt om dit job, se jeres kanaler og spørge ind til dit behov. Skriv til os på hej@clubsocial.dk, så ringer vi dig op og giver dit et skræddersyet svar.
Nej, for pokker. Altså, udover at vi kommer til at savne dig. Forløbet er designet til at du sagtens kan springe over live-dagen, hvis du har andre planer. Det er blot en hyggelig bonus (og undskyldning for at ses i virkeligheden)